
TOMATIS®
Poslechový program
14 lekcí / 16 000 Kč
28 lekcí / 26 000 Kč
Základní informace
Metoda TOMATIS® se ve světě používá více než 60 let. Jedná se o jedinečnou nemedikovanou terapii, která prokázala svou účinnost ve více než 75 zemích. Více než 2000 center ji používá k pomoci lidem. Tato metoda se často nazývá „hudba pro mozek“.
Více informací
Autor metody Alfred Tomatis před 60 lety dokázal, že účinek různých frekvencí má pozitivní vliv na sluchové, řečové, motorické centrum a centra odpovědná za paměť, pozornost, emoce. Na základě tohoto objevu vyvinul metodiku pro sestavování speciálních frekvenčních programů.
Účinek dosažený metodou TOMATIS® spočívá v tom, že na různé části středního ucha a mozkových center jsou aplikovány různé efekty zvukové frekvence, což jim umožňuje normální fungování. Bezpečnost metody TOMATIS® spočívá v tom, že k účinku dochází pouze prostřednictvím těch frekvencí, které neustále vnímáme počínaje lůnem. Pozitivního efektu je dosaženo díky střídání těchto frekvencí a regulací jejich výkonu.
Důležitou součástí metody je přenos zvukových vibrací nejen vzduchem, ale také prostřednictvím kostí lebky, což výrazně zvyšuje účinek aplikovaného efektu.
Tomatis prokázal, že sluch a poslech jsou dva různé procesy. Slyšení je schopnost zachytit zvukové vlny, přitom poslech je složitý proces zpracování přijatých informací. Děti s různými vývojovými poruchami často nemohou plně vnímat řeč, ale zároveň mají vynikající sluch. Poruchy řeči se mohou velmi lišit až do úplného neporozumění. A to vede k různým poruchám jejich vlastní řeči, která se v extrémních případech projevuje ve formě úplné alalie. Také děti se mohou příliš rychle unavit a nepřiměřeně reagovat na různé sluchové podněty a v důsledku toho reagovat neadekvátním chováním či nestabilním emočním stavem atd.
TOMATIS® TERAPIE JE ÚČINNÁ K:
– vývoji řeči
– minimalizaci problémů s pamětí a pozorností
– potlačení problémů s učením
– práci s emocionálními poruchami způsobenými stresem, depresí a úzkostí
– korekci autismu a dalších poruch
– usnadnění studia cizích jazyků
